T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
SOSYAL DÖNÜŞÜM PROJESİ
Şişli'de göreve başladıktan sonra ilk olarak ilçenin hizmet potansiyelini araştırdım. Gördüm ki Şişli, İstanbul`un kültür merkezi, Avrupai yaşam tarzının kurumsallaştığı çağdaş bir ilçe olup seçkin mağaza ve eğlence merkezleri yanında gözde bir yerleşim semti olup, Turizm ve Bankacılık işletmeleri ile ticari ve sınai holding merkezlerinin yoğunlaştığı bir kenttir.
Özellikle makine, imalat, konfeksiyon, triko ile ilaç sanayi alanında bölgemiz hızla büyüyen bir yapıya sahip canlı bir ticaret alanı durumundadır. Buradan hareketle modern ve stratejik hizmet üretme trendine uygun olarak planlar ve projeler üretilerek birçok hizmet yapılabileceği kanaatine ulaştım.
28 Mahallesi bulunan Şişli' de bazı mahalle ve semtler de var ki Nişantaşı gibi semtlerle arasında sosyoekonomik ve kentlilik kültürü bakımdan önemli farklar vardır. Aynı ilçenin bağlısı olan mahalleler arasında bulunan bu farklılık toplumsal yaşamı emniyet ve asayişi "kentler evimizdir "konseptiyle ulaşmayı amaçladığımız hedefe varmada bir engel teşkil etmektedir. Yani evimizde " en üsttekilerle en alttakiler arasında mesafenin büyümesi kutuplaşma ve toplumsal gerilim sebebi olabilir. Örneğin; kişi başına düşen milli gelir açısından Nişantaşı gibi semtler daha yüksek gelir grubunu oluştururken Kuştepe gibi bazı semtler daha dezavantajlı durumdadır. Bu ekonomik farkın yarattığı yaşam ortamı da elbette farklıdır. Bu farklılıkları gidermek farklı toplum kesimlerini kaynaştırmak diyalog ortamı sağlamak dezavantajlı diyebileceğimiz pozitif ayrımla desteklenmesi gereken kişi ve grupları desteklemek, farkındalık yaratmak, çağdaş eğitimin ve yaygın eğitimin sağladığı imkânlardan onları yararlandırmak kritik önem taşımakta olup üyelik sürecinde bulunduğumuz Avrupa Birliği fon ve mali kaynaklarından katkı sağlamak için bir proje hazırlanması düşünülmüştür.
Önce insan kentleri biçimledi, şimdi de kentler insanı biçimlemektedir.
Projemiz sosyal anlamda kentsel gelişim ve dönüşüm girişimi olup NİŞANTAŞI ile KUŞTEPE ' yi kaynaştırma projesidir. Daha çok Roman ve göçmen vatandaşlarımızın oturduğu 19.000 nüfuslu Kuştepe mahallemizde yerleşik bulunan, çevresine çağdaşlık ve bilim ışığı katmak misyonunda olan Bilgi Üniversitesi buradadır. Bilgi Üniversitesi ile iş birliği en önemli veridir. Büyükşehir Belediyesi, Şişli Belediyesi, Şişli Milli Eğitim Müdürlüğü, İş-Kur ve ilgili STK lar (örneğin; Sıfır Ayrımcılık Derneği ) İstanbul Çocukları Vakfı projenin sosyal ortakları olabilir.
Son günlerde yaşanan demokratik açılım sürecinin bir maddesi de Roman açılımı ve çalıştaylarıdır. Bu çalışmalara katkı ve sürecin yararlarını Kuştepe semtine yansıtmak projemizi gerekli kılan diğer en önemli bir sebeptir. Proje içeriğinde şu hususlar yer alacaktır:
Yerel Eylem - Küresel Sorumluluk
Bu ve benzeri eğitimler, diyaloglar vatandaşın devlete ve kamu hizmetlerine olan bakışını daha da olumluya çevirecek çağdaş yaşama ve refah toplumuna daha çok yaklaştıracaktır. Kamu hizmetleri sunma ve yararlanma sürecinde vatandaşlarımızın danışıp bilgileneceği bir danışma birimi, ofisi ve ya kurumu ( Ombudsmanlık, Citisens Advice Büreau, Job Center ) olmadığı için danışma görevini de yapan Kaymakamlık, Kamu kurum ve kuruluşları ile yerel yönetim birimleri ( Belediye ve Muhtarlıklar ' ın ) görevi hafifleyecek vatandaşlar doğrudan bilgilenmenin ve kurulan empatinin verdiği güven ile çağdaş dünyaya daha kolay entegre olacaktır.